2009年8月12日星期三

The Lion Roars/河东狮吼

This is a typical one of the costume comedy routine. It is not a top production but it entered the mainland market at the right time. The movie is a good combination of humorous and sensational parts, and it is so attractive to the audience because of the certain quotes (see below). In contrast, "The Lion Roars 2" is a worse product and lost the good market timing, so its failure is expected.

本片是古装搞笑片的代表作,片子本身的制作水准不算特别优异,但它进入大陆市场的时机刚刚好,比较好地结合了轻松幽默和煽情的部分,而且也因为部分台词(见下)而成为观众们追捧的对象。相比之下,《河东狮吼2》的制作水平更低,而且也不再拥有良好的市场机会,所以失败也是意料之中的。

台词:
从现在开始,你只许疼我一个人,要宠我,不能骗我,答应我的每一件事都要做到,对我讲的每一句话都要真心,不许欺负我,骂我,要相信我,别人欺负我,你要第一时间出来帮我,我开心了,你就要陪着我开心,我不开心了,你就要哄我开心,永远都要觉得我最漂亮的,梦里也要见到我,在你的心里面只有我。

演职员印象:
导演:马伟豪
主演:张柏芝,古天乐,范冰冰,黄伟文,许绍雄


Ngo ga yau yat chek hiu dung see (2002) on IMDb

没有评论:

发表评论